tiistai 4. helmikuuta 2014

Tänään ei tehty mitään tai ihan vähän muutettiin

Aamulla kokki tuli sovittuun aikaan klo 8 laittamaan aamupalaa: munakkaat, paahtoleipää, teetä ja mehua. Jos toivoa saa, niin huomenna muuten sama mutta mieskokki vois olla kiva yllätys. Parin puhelisoiton jälkeen tuli itse johtaja tekemään muuttomme villaan. Petrillä jo hermo vähän kiristyi, mutta kyllä villa kaiken korjasi! Kuvasta näkee villaa ulkoapäin, 6 kaksikerroksista asuntoa vierekkäin. Tässäkin on molemmille vessat, mutta ainoastaan yksi makkari, keittiö ja parveke. Kirjoittelen tätä parhaillaan parvekkeella. Kello on 23.10 ja lämpöä reilusti 20, ihan topilla pärjää.
Pikamuuton jälkeen suuntasimme rannalle, jonne on matkaa n. 500 metriä. Heitimme pyyhkeet shackin rantatuoleille ja lähdimme aamukävelylle rantaa pitkin Colvaan saakka. Tämä paikka on Betalbatim ja ranta Sunset beach. Ihanan rauhallinen ranta, koko päivänä ei kukaan kaupannut yhtään mitään!

Rannalla on vain yks pieni shack, Anri's place. Ruoka on siellä hyvää ja halpaa, tosin palvelu ei ole maailman nopeinta, mutta mihinkäs sitä lomalla olisi kiire. Nyt kun muuttaankin päästiin. Käytiin välillä villassa päiväunilla. Tai siis Petri nukkui ja mä lueskelin uima-altaalla VARJOSSA, tämä etenkin äidille tiedoksi. Lämmintä ehkä 35 päivällä, joten en edes minä jaksanut koko aikaa siinä paahteessa. Ja pitää nahkaakin varoa, vaikka on 50 suojakerroin. Iltapäivällä käveltiin vielä uudelleen rantaan (ja rannalla) ja oltiin auringonlaskuun saakka eli puoli seitsemään. Olihan se Sunset beach.

Illan ruokapaikaksi valisin kehutun Martins cornerin. Todella iso paikka, musikki ihan sikalujalla ja laulaja lauloi kaikki kliseiset kasaribiisit. Oli Nuppu onni, että et ollut kuulemassa :) Laskuun tarjoilija lisäsi vielä yhdet simpukat ja vähän juomia... Valitin (tietysti) ja tarjoilija ei pahoitellut mitenkään (sääntö numero 1), otti laskun ja toi pitkän ajan päästä uuden. Maksoin ihan testimielessä isommalla setelillä ja vaihtorahaa täytyikin sitten odotella ja odotella. Ajatteliko että annetaan melkein 50% tippiä? Ruoka oli onneksi hyvää, mutta ei meidän paikka. Huomenna siellä olisi karaokea, mutta koska tuskin niilläkään on Juicen 3.30 tai Anneli Saariston Appelsiinipuita aavikkoon eikä Kirsi&Katja ole täällä, niin jätän väliin.

Yleisesti ottaen täällä ihmiset on ystävällisiä ja palvelu hyvää. Etenkin pienemmissä paikoissa. Jonottaa täällä ei osata, vaan täytyy olla nopea, että pääsee esimerkiksi vessaan ravintolassa. Vaikka melkein jo kahvassa kiinni roikut, niin kuinka ollakaan joku ilmestyy tyhjästä ja menee ohi. Samointuolla ravintolassa: kaikki me turistit odotettiin kiltisti pöytiin ohjausta, mutt paikalliset tulee takavasemmalta ja pyyhkäisevät suoraan pöytään. Joka kerta ihmetyttää ja naurattaa.

Laskin muuten tänään, että tämän reissun aikana ollaan kaikenkaikkiaan 11 eri paikassa yöpymässä. Varsinainen kiertomatka :)

1. Onneksi Villa järjestyi ja näyttää tosi sievältä. Varjossakin ruskettuu, kuten ollaan joskus todettu... :) Terveisiä meidän koko porukalta!

2. Heh, me just silitettiin muutamat kesävaatteet ja huomenna pakataan. Ylihuomenna tullaan!

3. Jaana: muitelin just päivällä sellaista reissua missä mihet passas meitä, Timppakin muistaakseni vilvoitti heiluttelemalla viuhkaa :) Annika & Kimmo: Täällä odotetaan jo ihan innoissaan. Ihana nähdä <3

4. Appelsiinipuita aavikkoon ja kookospähkinöitä rannalle! Karaoke on parasta vain hyvässä seurassa. Aivan loistavalta kuulostaa päivä noissa maisemissa. Tuo kaupustelijoista vapaa ranta on ihan luksusta! Sitä vaan ei jaksa joka hetki nousta ylös pyyhkeeltä ja toistaa ettei kiinnosta. Ihan se auringonottokin on itsessään niin työlästä. Välillä joutuu kääntämään kylkeä ja kaikkee muuta puuhastelua (oluen juontia jne.). Voimia raskaassa lomassa ;)

5. Kiitos Katja. Voimia täällä tarvitaankin :)