maanantai 3. helmikuuta 2014

Moottoririkkoja ja tuplabuukkauksia

Pari päivää vierähti edellisestä päivityksestä, joten vähän ajassa taaksepäin.

Viimeisenä Jaipurin iltana lähdettiin Hannelen ja Markun kanssa metsästämään ruokapaikkoja, vaikka kenelläkään ei ollut mitään tietoa lähiympärisön tarjonnasta. Mutta kuinka ollakaan, löysimme ihanan ravintolan, jossa ruokailimme ulkona puutarhassa. Ruokakin oli reissun parasta ja hinta kohtuullinen: alkuruuat, pääruuat, naan-leipää ja 3 Kingfisheriä n.26€. Seura oli yhtä hyvää kuin ruoka :)

Sunnuntaina oli taas aikainen herätys ja suuntana kolmion alkupiste Delhi. Meitä ei kiertomatkan aikaiset herätykset haitanneet. Itse oli tapani mukaan hereillä jo... hyvissä ajoin. Matka Delhiin kesti viitisen tuntia ja siihen Delhin superruuhkat päälle, joten näimme vain Mahatma Gandhin kuolinpaikan, Intian portin ja hallintorakennuksia pääkadulla. Jossain välissä kuski tankkasi reilut 400 litraa polttoainetta tankkiin (tai siis joku, koska täällä kuski ainoastaan ajaa) ja hetken päästä bussin moottori alkoi pitää hirveätä kolinaa ja joku hälytyssummeri alkoi soimaan. JEE!!! Ei ole todellakaan eka kerta, kun meidän alta bussi hajoo. Petri epäoli, että tankkas väärää ainetta.

Ja auto oli siis todellakin rikki. Uusi auto soitettiin paikalle, tavarat kyytiin ja matka jatkui kohti hotellia. Kuuden maissa saavuttiin Crowne Plaza Gurgaoon. Hotelli oli tasoltaan reissun paras, kylpyhuoneen lasiseinän läpi olisi voinut katsella ammeesta telkaaria, buffet-pöytä notkui herkkuja, jälkiruokiakin oli toistakymmentä erilaista. Söin niin, että aamullakaan ei ollut nälkä. Omaan makuuni tuo hotelli oli vähän turhankin hieno ja helkilökunnalla "pokkuroimisen" meininki. Viihdyn paremmin niissä läävissä... Eroa siis Cheekistä tässäkin suhteessa!

Tänä aamuna sitten reissasimme muun porukan mukana Delhin kansainväliselle lentoasemalle, sanoimme heipat huipulle porukalle ja menimme shuttlebussilla kotimaan terminaaliin. Jotain boarding passia ne shuttlebussiin olisivat tarvinneet, mutta esitin tyhmää ja pääsimme kyytiin. Tuli sitten kokeiltua paikallista halpalentoyhtiötä Spicejettiä ja sehän toimi kun junan vessa. Ei ruuhkia, hyvät ohjeet, ihan siisti kone ja hyvä ruoka. Intialaiset on aika "elävää" matkaseuraa: juttelevat isoon ääneen, seisoskelevat käytävillä seuraa pitämässä ja kun kone laskeutuu, ovat kaikki jo klimpissä koneen käytävällä vaikka turvavyön merkkivalo palaa.

Goassa vastassa oli ihan lämpö = 32 astetta. Prepaid taksi Betalbatimiin Sun set beach- rannalle maksoi 500 INR. Kuski soitti ajo-ohjeita A's beach resortin omistajalta ja siinä vaiheessa selvisi, että omistaja oli tuplabuukannut villamme, jossa piti olla 3 yötä. Tuhansien selitysten saattelemana majoitti meidät nyt ensimmäiseksi yöksi uudempaan huoneistohotelliinsa. Ekan kerran kunnolla hermostuin eikä Petrikään ihan superonnellinen tästä käänteestä ollut. Sanoin miehelle, että varasin villan, maksoin sen ja menen sinne viimeistään aamulla. Lisäksi saavat maksaa taksimme Calanguteen torstaina. PISTE. Yritti ensin sanoa, että Calanguteen on pitkä matka ja taksi on kallis, mutta taisi jo pelätä huonoja tripadvisor-arvosteluja (ja minua) sen verran että suostui.

Periatteessa tämä on ihan hyvä kämppä tämäkin. On molemille ihan omat makuuhuoneet, vessat ja parvekkeet :) Keittiöitä on vain yksi. Mutta ne villat on niin kauniita, luontoa ympärillä ja lähempänä rantaa. Käveltiin siitä tänään ohi. Laitan kuvia huomenna.

No, saatiin sitten tämä huone (huoneisto) ja päästiin upealle rauhalliselle hiekkarannalle. Kävin jo uimassakin (siis minä!!!), vesi oli aika lämmintä. Petrin mielestä 30. Käveltiin rannalla ja sitten vielä kylällä, jonne matkaa vajaa kilometri. Kaupasta löytyi reissun halvin rommipullo eli 750ml rommia alle 2€! Illalla käytiin vielä syömässä New Town nimisessä ravintolassa. Kingfisher olut 650ml n.  euron. Tässä nämä tämän blogin pakolliset alkoholin hintapäivitykset :) Petri söi tiikerirapuja ja minä katkarapu-riisihässäkän. Petrin ruoka makso melkein 10 kertaa sen mitä mun. Hyvää oli kyllä, molemmat.

Nyt pää tyynyyn ja odottaa aamulla tapahtuvaa muuttoa. Kirjoitusvirheitä voi olla rutkasti, mutta nyt ei jaksa tarkistaa.

1. No huh huh! Mut nou hätä, kaikki on vissiin kuintenkin aika hyvin nyt. Muutaman päivän päästä nähdään!!

2. Voi ei, toivottavasti pääsette aamulla varaamaanne villaan! Pitkän matkan ja ehkä jo vähän väsynkin jälkeen ei ole kiva, kun suunnitelmat menee uusiksi :( Nauttikaa nyt kuitenkin ihanasta lämmöstä! Täällä on ihan loskakeli ja harmaata.

3. Täällä sitä nautitaan 0 asteen kelistä Vantaalla. Paljon mieluummin olisin siellä Goassa tappelemasta villapaikasta meren rannalla. On tää jotenkin niin epistä. Eikö näille vääryyksille ole tässä maailmassa mitään tehtävissä. KYSYN VAAN??
    No, mullahan on tämä viikko vielä vapaata ja aionkin alkuperäisen suunnitelman mukaan viettää kuntolomaa. Eli hiihtämään olis tänään heti aikomus. Hyvää loman jatkoa teille sinne ja nauttikaa oikein perusteellisesti!! Terveisin Markku

4. Ai niin! Meillä kotimatka meni ainakin Helsinki-Vantaalle asti ihan sujuvasti ja kutakuinkin aikataulun mukaan. Vaimon kanssa hyvästelimme pikaisesti (voi, voi) matkalaukkutivolin reunalla ja minä olin vartissa kotona.

1. Olimme kuin kaksi laivaa yössä, jotka kohtasivat ja jatkoivat myrskyn ja tyvenen kautta puksuttaen omiinkotisatamiinsa : toinen vetävällä askeleella toinen helisten :) Oli mukavaa, kiitos !!!

5. Thank you Mr Hendersson. En tiedä onko juttujen taso noussut vai laskenut, kun ette ole enää päivällispöydässä, mutta joka tapauksessa vähemmän on naurua. Vaikka siis mukavaa onkin. Kiitos vielä kerran seurasta ja terveisiä sinne kymyyteen täältä lämpimästä. Kohta on puoliyö ja ihan toppi päällä istuskelen parvekkeella ( kääntyikö puukko haavassa?)

6. Otsikosta jo ajattelin: hitto niillä on lentokone ollut rikki! KÄÄK! Onneksi vain bussi reistaili, ei tuo lentävä metalliloota :). Tunnethan Pia luottamukseni lentokoneisiin. Voin vain kuvitella otsasi rypistyksen kun varaamasi Villa ei ollut saatavilla. Suuri Suomalainen V-kirja olisi antanut tuohon tilanteeseen monta hyvää ajatusta. No, onneksi kaikki kuitenkin hyvin!