maanantai 17. helmikuuta 2014

Kotia kohti

Viimeinen ilta Intiassa ei mennyt ihan suunnitelmien mukaan, koska ajattelimme nauttia viimeisen kerran hyvää intialaista ruokaa, Kingfisherit ja mennä aikaisin nukkumaan. Hotellin ravintolaa oli paljon kehuttu, joten valitsimme sen. Ravintola oli iltapäivällä "konferenssin" vuoksi suljettu, mutta aukeaisi seitsemältä. Sopii meille. Menimme hieman ennen kahdeksaa ovelle, mutta konferenssi vain jatkui "puolen tunnin päästä se loppuu, soitamme sitten huoneeseen" sanoivat respassa. Kun kello lähestyi yhdeksää eikä soittoa kuulunut, painuimme lähikadun hulinaan ja löysimme.... KFC:n. Ei niin intialaista eikä Kingfisheriä, mutta mahat tuli täyteen. Tapoin katseellani mennessäni hoteelin respan väen "forget about your restaurant". Ja nukkumaan.

Herätys oli 3:20 ja puolityhjän Delhin läpi taksilla rauhalliselle lentoasemalle. Pitihän siellä pari lappua täyttää ja ottaa leimaa vähän sinne ja tänne, mutta hyvin kaikki sujui. Sitten turkkilaisille siiville kohti Istambulia. Taas syötiin juhlavasti "oikeilla" aterimilla maukas ruoka (otimme nyt non-veg). Kolme tuntia odottelua ja vielä viimeinen etappi Istanbulista Helsinki-Vantaalle, kaikki ongelmitta. Kassikin löysi perille. Painoi sentään 20kg. Olisko rommipulloilla osuutta asiaan? Mitään tuliaisia ei tuotu kenellekään, ei edes Nupulle. Ei tainnut olla yllätys kenellekään.

Nyt on jo oma auto alla (kiitos Akille) ja Petri suuntaa sumun keskellä kohti kotia. Vähän on samanlaista sään puolesta kuin Delhissä aamuyöllä, pari astetta vaan lämpöisempää siellä. Vielä pitäis keksiä mitä sitä iltapalaksi laittaisi. Ihan ahdistava ajatus, kun ei ole tarvinnut yli kolmeen viikkoon kokata yhtään mitään! Täytyy varmaan palkata kokki.

1. No mutta hurahtipas se aika nopeasti ja teidän loma :) Kiva oli teidän reissua seurata näin sohvan pohjalta, seuraavaa odotellessa ;) Nyt vaan turvallisesti kotiin.
    Ps. Pia, olen harkinnut välillä ihan samaa, kokin palkkaamista… :D

2. Olen edellisen kommentoijan kanssa samaa mieltä, että täällä kotimaassa ollessa toisten lomamatkat hurahtavat äkkiä. Tässä tapauksessa tuntemus on kuitenkin toinen. Olitte jo Intiassa kun minä vasta tein sinne lähtöä, ja.matkani jälkeen olen ehtinyt lomailla Suomessa ja painaa melkoisen määrän duunia. Tulee lähinnä sellainen fiilis, että kyllä on toisilla pitkiä Intian reissuja. No, loppuihan se siten lopulta ja tervetuloa suloiseen Suomeemme. Kiitos vielä kerran mukavasta seurasta ja eihän sitä tiedä vaikka jossain vielä törmätään!

3. Kolmatta kertaa yritän kommentoida, kun aina lentää kommenttini taivaan tuuliin. Sama ongelma ollut koko ajan eli anteeksi, että en ole juurikaan kommentoinut. Markku: Toivon todella että vielä nähdään, oli sen verran tunnelma korkealla Intiassa. Sanna: En palkannut vielä kokkia, mutta haettiin eilen kyllä kebabit.
    Kotiin päästiin pngelmitta, mutta yöunta riitti vain pari tuntia. Oli varmaan vielä adrenaliinit korkealla. Töissäkin poikkesin, kun oli jo niin ikävä. Pesukone on laulanut ja kassi purettu. Nuppu oli pärjännyt hienosti